پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۳۰۱

روال دسترسی به سامانه پیام رسان چگونه است؟

صورت تمایل برای دسترسی به پنل ارسال پیامک یا ایمیل، فرم‌های درخواست دسترسی مربوط به هر پنل را از لینک‌های موجود در صفحه سایت به آدرس https://imsn.ut.ac.ir دانلود نموده و پس از تکمیل، آن را از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران ارسال نمائید.

چگونه می توان پیامک های ارسال نشده را بررسی نمود؟

در این ماژول ارسال هایی که به هر دلیلی با موفقیت ارسال نشده و فرآیند ارسال ناموفق بوده، قابل مشاهده هستند

در ارسال پیامک مدام باید فیلترهای یکسانی تعریف کنیم ایا راه حلی برای عدم تکرار فیلتر وجود دارد؟

شما می توانید بر اساس نوع کاربر و فیلد هایی که وجود دارد فیلترها را تعریف و ذخیره نمایید.

و دفعات بعد از همان فیلتر استفاده کنید و نیازی به تعریف مجددا فیلتر نیست.

آیا امکان حذف پیامک ارسال شده وجود دارد؟

در صورتیکه زمان برای آن در نظر گرفته باشیم تا یک دقیقه قبل از موعد مورد نظر می توان آن را حذف نمود .در صورت تمایل می توانید زمان ارسال را در پایین صفحه تغییر دهید.

آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد؟  لطفا توضیح دهید 

پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند .

مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت.

ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به طبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.

 

سرعت ارسال پیامک از طریق پنل به چه صورت است؟  

سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه)

چگونه می توان پیامک های حذف شده را بررسی نمود؟

از ماژول پیام -حذف شده وارد شده در این قسمت پیامکهای حذف شده را میتوانید ببینید.

اگر پیامی را از قسمت ارسالی یا دریافتی حذف نمایید به طور اتوماتیک به این قسمت منتقل می شود.

چگونه می توان پیامک های ارسالی را بررسی نمود؟

درماژول پیام ها-ارسالی ،پیامک های ارسالی خود را می توانید بررسی نمایید.

در قسمت کلید واژه می توانید بر اساس یک کلمه جستجو انجام دهید.

در جستجو پیشرفته شما می توانید با انتخاب فیلترهای مورد نظر پیامک مورد نظر خود را پیدا کنید.

چگونه شماره تلفن همراه جدید افراد را در سامانه پیام رسان تغییر دهیم؟

اطلاعات شماره تماس فقط از سامانه پرسنلی تغییر می یابد و در سامانه پیام رسان بروزرسانی می گردد.

اگر یک پیامک ارسال شده باشد در صورتیکه سیستم بیش از یک پیامک ارسال کند اعتبار عودت داده خواهد شد؟

اگر مشکل از سامانه و یا مخابرات باشد اعتبار عودت خواهد شد.
 

نحوه ضمیمه نمودن فایل در ارسال ایمیل چگونه است؟

برای ضمیمه فایل ، فایل خود را از قسمت آپلود فایل ، آپلود نمایید سپس از هایپرلینک استفاده کنید.

برای این منظور به منوی تنظیمات روی ماژول آپلود فایل کلیک نمایید .

  • برای آپلود فایل از دکمه افزودن استفاده نمایید.
  • در این ماژول شما می توانید فایل های خود را آپلود نمایید و لینک آن را کپی کنید و در قسمت HyperLink ارسال های ایمیل قرار دهید.

در ارسال ایمیل مدام باید فیلترهای یکسانی تعریف کنیم ایا راه حلی برای عدم تکرار فیلتر وجود دارد؟

شما می توانید بر اساس نوع کاربر و فیلد هایی که وجود دارد فیلترها را تعریف و ذخیره نمایید.

و دفعات بعد از همان فیلتر استفاده کنید و نیازی به تعریف مجددا فیلتر نیست.

در ارسال ایمیل به دانشجو از طریق فیلتر اطلاعات وضعیت تحصیلی را نشان نمی دهد چرا؟

ابتدا باید فیلد جاری و راکد را مشخص نمایید.

برای ارسال ایمیل از طریق فایل اکسل،به چه نکاتی باید توجه نمود؟

·   نام جدولی که شماره ها در آن قرار دارند باید Sheet1 باشد.

·  سطر اول فایل اکسل خوانده نمی شود بنابراین میتوانید از آن برای درج عنوان استفاده کنید.

·  در ستون ایمیل هیچ کارکتر اضافی وجود نداشته باشد.

ارسال ایمیل از طریق فایل اکسل انجام داده ایم اما ارسال نشده است مشکل چیست؟

فایل ایمیل را بررسی نمایید که بین آدرس ایمیلها کارکتر اضافی مانند " یا ، و ... نباشد احتمالاً فایل آدرس ایمیل شما ایراد دارد.

حتما توجه نمایید که فایل را با نام1 sheet ذخیره نمایید.

آیا امکان کنسل کردن ایمیل ارسال شده وجود دارد؟

در صورتیکه زمان برای آن در نظر گرفته باشیم تا یک دقیقه قبل از موعد مورد نظر می توان آن را حذف نمود .در صورت تمایل می توانید زمان ارسال را در پایین صفحه تغییر دهید.

هر کاربر در روز چه تعداد می تواند ایمیل ارسال نماید؟

هر کاربر متناسب با سطوح دسترسی و بر اساس دسته بندی که مطابق سند در دی ماه سال 1397 به تصویب شورای حکمرانی دانشگاه رسیده است می تواند ایمیل ارسال نماید.

این سند در وب سایت imsn.ut.ac.ir  در بخش قوانین سامانه بارگذاری شده که جزییات ان در صفحه 5 مشخص شده است.

هنگام ارسال ایمیل با خطای محدودیت روزانه مواجه می شوم علت چیست؟

 محدودیت ارسال ایمیل مطابق سند مطلوب دسترسی های سامانه پیام رسان می باشد که این سند بر اساس محدودیت های فنی سرور ایمیل دانشگاه تعریف شده است که ایمیل ها به خاطر ارسال با حجم بالا در صف گیر نکنند.

جهت مدیریت محدودیت در ارسال ایمیل روزانه چگونه می توان آن را مدیریت نمود؟

شما می توانید با استفاده از تعیین فیلتر مانند نیم سال ورودی،مقطع تحصیلی،وضعیت تحصیلی ...و همچنین بخش بخش انتخاب کردن واحد سازمانی ارسال ایمیل ها را مدیریت فرمایید.

چگونه می توان فیلترهای ذخیره شده را حذف نمود؟

از بخش تنظیمات -فیلتر ،می توانید فیلتر مورد نظر را حذف نمایید.