پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۶۴آخرین ویرایش: ۲۱ تیر ۱۴۰۴
روال دسترسی به سامانه پیامرسان چگونه است؟
جهت دسترسی به سامانه پیامرسان (پنل و وب سرویس)، فرمهای درخواست دسترسی مربوط به هر پنل را در لینکهای موجود در صفحه سایت به آدرس imsn.ut.ac.ir دانلود نموده و پس از تکمیل، آن را از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران ارسال نمائید.
از چه طریقی باید تأمین اعتبار صورت گیرد؟
جهت تأمین اعتبار در این خصوص حسابدار واحد مربوطه با حسابدار محترم معاونت فناوریهای دیجیتالی مذاکرات خود را انجام دهند.
برای شارژ پنل پیام رسان باید چه اقدامی انجام داد؟
جهت شارژ پنل پیام رسان لطفاً پس از تأمین اعتبار بار ارسال نامه از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای معاونت فناوریهای دیجیتالی دانشگاه تهران درخواست شارژ خود را با مبلغ و نام کامل پنل مربوطه ارسال نمائید.
چگونه میتوان مقدار شارژ اکانت پنلها را مشاهده نمود؟
جهت شارژ اکانت پنلها از مسیر بخش مالی -> تراکنش مالی -> تنظیمات پیشرفته اقدام نموده و فیلتر و بازه زمانی خود را انتخاب نمائید.
همچنین میتوانید از منوی بالا روی آیکون چرخ دنده نگه دارید تا مانده اعتبار و تعداد پارت پیامک را مشاهده نمائید.
ارسال محاسبه هزینه پیامک چیست؟
- برای محاسبه هزینه پیامک حتماً تعداد پارت پیامک ارسالی را در نظر بگیرید.
- فارسی و لاتین بودن پیامک مهم میباشد.
- نوع اپراتور اعم از همراه اول، ایرانسل و غیره دارای اهمیت است.
آدرس و یوزر و پسورد سامانه کاربری پیام رسان چیست؟
در صورت تعریف دسترسی میتوانید از طریق احراز هویت مرکزی خود و آدرس imsn.ut.ac.ir وارد سامانه پیامرسان شوید.
آیا امکان حذف پیامک ارسال شده وجود دارد؟
جهت حذف پیامک ارسال شده در صورتیکه از بخش ارسال"ارسال زماندار" استفاده کرده باشید با توجه به زمان در نظر گرفته تا یک دقیقه قبل از موعد مورد نظر میتوان آن را حذف نمود. در صورت تمایل میتوانید زمان ارسال را ویرایش کنید.
چگونه بررسی نمائیم که برای یک نفر پیامک ارسال شده است یا خیر؟
جهت بررسی پیامک ارسال شده در بخش گزارشات –> گزارش موبایل –> در صفحه باز شده در فیلد شماره موبایل مورد نظر را وارد نمائید سپس جستجو را بزنید.
چگونه پیامک گروهی ارسال نمائیم؟
- جهت ارسال پیامک گروهی در بخش ارسال –> ارسال زماندار –> ارسال جدید کلیک نمائید.
- در صفحه باز شده متن پیامک را وارد نمائید به تعداد پارتهای پیامک دقت کنید چون در هزینه پیامک بسیار حائز اهمیت میباشد.
- روی فیلتر کلیک کنید و فیلترهای خود را انتخاب نمائید.
- پس از تعیین زمانبندی، مرحله بعد را بزنید. در صفحه باز شده تعداد شمارهها به همراه تعداد پارت و اپراتورها نمایش داده میشود که با زدن تأیید در زمان تعیین شده پیامکها ارسال میگردد.
برای ارسال پیامک از طریق فایل اکسل، به چه نکاتی باید توجه نمود؟
- برای ارسال پیامک از طریق فایل اکسل لطفاً نمونه فایل اکسل در پنل پیام رسان را دانلود و طبق راهنمای موجود در پنل، فایل اکسل را تکمیل و ارسال نمائید.
- نام جدولی که شمارهها در آن قرار دارند باید Sheet1 باشد.
- سطر اول فایل اکسل خوانده نمیشود بنابراین میتوانید از آن برای درج عنوان استفاده کنید.
- در ستون شمارهها هیچ کارکتر اضافی وجود نداشته باشد.
اگر یک پیامک ارسال شده باشد در صورتیکه سیستم بیش از یک پیامک ارسال کند اعتبار عودت داده خواهد شد؟
اگر مشکل از سامانه و یا مخابرات باشد اعتبار عودت داده خواهد شد.
چگونه شماره تلفن همراه جدید افراد را در سامانه پیامرسان میتوان تغییر داد؟
اطلاعات شماره تلفن همراه فقط از طریق سامانه پرسنلی تغییر مییابد و در سامانه پیامرسان بروزرسانی میگردد.
چگونه میتوان پیامکهای ارسالی را بررسی نمود؟
- در بخش پیامها "ارسالی"، پیامکهای ارسالی خود را میتوانید بررسی نمائید.
- در قسمت کلید واژه میتوانید بر اساس یک کلمه جستجو انجام دهید.
- در جستجو پیشرفته شما میتوانید با انتخاب فیلترهای مورد نظر پیامک مورد نظر خود را پیدا کنید.
سرعت ارسال پیامک از طریق پنل به چه صورت است؟
سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس (SMS) بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه میباشد (معادل ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)
آیا هزینه پیامکهای ارسال نشده باز میگردد؟ لطفاً توضیح دهید.
جهت بررسی هزینه پیامکهای ارسال نشده باید این پیامکهای را به دو گروه تقسیم کرد، پیامکهایی که به هر علت ارسال نشدهاند و پیامکهایی که ارسال شدهاند ولی تحویل (Deliver) نشدهاند.
- اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت.
- ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتنهای مخابراتی پیامک تحویل نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به طبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینهای نخواهد بود.
در ارسال پیامک مدام باید فیلترهای یکسانی تعریف کنیم آیا راه حلی برای عدم تکرار فیلتر وجود دارد؟
جهت بررسی عدم تکرار فیلتر در سامانه پیام رسان در بخش ارسال "ارسال زماندار"، "فیلتر" میتوانید بر اساس نوع کاربر و فیلدهایی که وجود دارد فیلترهای مورد نظر را تعریف کرده و در انتهای فرم، دکمه ذخیره کردن فیلتر را انتخاب و نام فیلتر خود را ثبت نمایید.
چگونه میتوان پیامکهای ارسال نشده را بررسی نمود؟
جهت بررسی پیامکهای ارسال نشده در سامانه پیام رسان بخش پیامها "ارسال نشده "، ارسالهایی که به هر دلیلی با موفقیت ارسال نشده و فرآیند ارسال ناموفق بوده، قابل مشاهده هستند.